Na začátku jsem byla Brouk Pytlík, říká CEO Beauty Manifesta

Haló haló? Kdo na drátě? Podcast MANIFESTUJEME s druhou polovinou svého pilotního dílu! 💅🏽 Vychutnejte si nás i s videem na YouTube anebo přečtěte v odstavcích níže… 📍

Ještě jste nestihli první polovinu rozhovoru z 9. září? Šup na ni: Říkám si samoopalovací guru, směje se zakladatelka Beauty Manifesta.

 

V epizodě n. 1 zpovídáme Veroniku „Veru“ Bambasovou, zakladatelku a CEO Beauty Manifesta – naši charismatickou, věčně veselou a inspirativní šéfis. 🔥 Dozvíte se, co za ingredience kombinuje do svého receptu na firemní pohodu, jaký beauty trend by nejraději smetla z povrchu influencerského a proč jsou peníze podnikateli špatným pánem. „Čas od času si potřebuju říct: ‚Do řiti, to je taková řehole,‘ přiznává, „musíš milovat, co děláš, jinak podnikání nemá smysl.“

MANIFESTO Q’s: Věděli jste, že první pracovní silou, jakou k sobě Veronika přibrala, byla její mladší sestra? Anebo, jak (ne)vypadala místní samoopalovací scéna, než jsme objevili Dripping Gold? Zjistíte za tři, dva, jeden řádek. 💋

 První natáčecí znamená co - Příležitost pořádně se vyfiknout
Slavnostní, první natáčení podcastu znamená co? Příležitost pořádně se vyfiknout... 🤭 

 

„Musíte se ptát, na všechno, ostatní vám poradí! A pokud máte dojem, že jste ve fuck-upech sami, stačí jedna konverzace a uvidíte, je to všude stejné.“

Když jsi pokládala základy e-shopu – Zlatému opálení SOSU –, ze kterého se postupně vyklubalo Beauty Manifesto, věděla jsi, co děláš? Pomáhaly ti znalosti ze školy, z rodiny, jestliže jste podnikatelská?

No, dobrá otázka. Děcka, já nic nevěděla. Marketing jsem uměla dělat jen skrze influencerky a jinak netušila, co a jak. Ale účastnila jsem se různých e-shopařských konferencí, kde jsem zjistila, jak super komunitu v Česku máme – spousta online programů a konferencí, které stojí nula nula prd. Začala jsem se vzdělávat po vlastní ose, bavit se s lidmi a otrkala se. Ale hlavně, pořád jsem se ptala. Musíte se ptát, na všechno, ostatní vám poradí! A pokud máte dojem, že jste ve fuck-upech sami, stačí jedna konverzace a uvidíte, je to všude stejné.

Odtud pochází tajemství Veroničiny hiring filozofie. Důvod, proč se chce obklopovat lidmi, kteří ji ve své expertíze přesahují
Odtud pochází tajemství Veroničiny hiring filozofie. Důvod, proč se chce obklopovat lidmi, kteří ji ve své expertíze přesahují. 🥇 Zdroj: Audiolibrix

To je krásná message.

Já na začátku byla Brouk Pytlík – ajťák, účetní, customer service, marketingový specialista a ekonom v jednom. Strašně moc jsem se naučila, a to já miluju. Nicméně, jak firma rostla, pochopila jsem, že nemůžu zastávat deset pozic zároveň a můj tým se rozrostl. Mám moc ráda knížku Bohatý táta, chudý táta. Ona obsahuje úplně základní věci, až si člověk řekne: „To ví přece každý.“ No jo, ale ne každý to dělá. Za jednou větou si stojím: Musíš zaměstnávat lidi, kteří jsou chytřejší než ty. Každý z mých kolegů je v tom, co dělá, mnohem lepší než já. Občas sice doháníme věci „na koleni“, ale neskutečně nás to baví. Milujeme svou práci a myslím, že je to na ní vidět.

„Já tě oslovím sluníčko, ale pokračuju: ‚Sluníčko, děláš to blbě.‘“

Proč ses rozhodla zaměstnávat kamarády a rodinné příslušníky? Dalo by se totiž říct, že Beauty Manifesto je částečně rodinnou firmou.

Shoda náhod, ale já na náhody nevěřím. Vše se děje z nějakého důvodu. Mým úplně prvním zaměstnancem se stala moje sestra, Berenika, která je extrémně umělecky nadaná. Tehdy už jsem neměla příliš času házet příspěvky na Instagram a Berušce se hodila brigáda, tak jsem ji vzala. Protože jsem nebyla podnikatel s desetiletou zkušeností, bylo pro mě možná i příjemnější bavit se ségrou, která ví, že plácám pátý přes devátý…

Tým Beauty Manifesto je (zatím) možná malý, ale dvakrát tolik šikovný
Sice tu nejsme všichni, ale ve vší parádě ano! 🎀 Aneb tenkrát, když se Manifesto rodina vydala oslavit rebranding a rozloučit se se Zlatou krásou.  

Že si nemusíš na nic hrát.

Přesně! Podobně jsem přišla i k druhému zaměstnanci, mé nejlepší kamarádce od jedenácti let, Natálce. Když pracujete se svými blízkými, samozřejmě narazíte na plusy i mínusy. Obrovské plus je, že jim věříte, jako někomu jinému, mají vás rádi a budou to dělat, jak nejlépe umí. Na druhou stranu je těžší řešit konflikty a autority – místy je třeba trošku otočit kormidlo, nicméně ostatní jsou zvyklí s vámi mluvit jako s kámoškou. Sem tam to bylo velmi challenging, ale přirozeně jsem dost přímý člověk, takže jakmile něco není, jak má, řeknu to. V klidu, hezky, ale bez omáčky. Já tě oslovím sluníčko, ale pokračuju: „Sluníčko, děláš to blbě.“

Můžu potvrdit. 

No vidíš! Zároveň jsme se ale společně ohromně posunuli. To je další věc, kterou mi Beauty Manifesto dalo – možnost sledovat vás, jak rostete. Každý den si uvědomuju, jak úžasný mám tým. Nikdo neodcházejte prosím! (směje se) Nevím, čím to je, jestli dokážu vyčuchat talent nebo do okolí vysílám nějaké vibrace, ale zatím jsem měla na spolupracovníky štěstí. Teď poprvé se k nám přidají dvě holky, které jsem předtím osobně neznala, a hrozně se na ně těším. Zároveň jsem zvědavá, bude to pro mě manažerská výzva.

„Musíš milovat, co děláš, jinak podnikání nedává smysl. Jestli chceš zbohatnout, běž radši do korporátu.“

Jaký byl tvůj největší podnikatelský fuck-up?

Fú, těch bylo. Napadá mě jeden opravdu průs*r, který jsme ale nezavinili my. Irsko mi tehdy poslalo špatnou dodávku produktů, které nejspíš ležely dlouho ve skladu a zoxidovaly. My z nich asi šedesát rozeslali zákazníkům a zrazu se hrnula jedna reklamace za druhou. Shodou okolností se to přihodilo asi po týdnu, co u nás Natálka začala dělat zákaznický servis a já byla zrovna na dovolené. Fakt mě to trápilo, ale všem jsme poslali náhradu, dáreček a urgovali, aby špatnou várku vyhodili.

Bez slz se obejde jen málokterý úspěch. Tohle je Veru o třetí ráno v den, kdy jsme spouštěli nový web. Naštěstí je z těch, co oslní i uplakané
I Veru si běžně prochází slzavými údolími. 🌧️ Podcastu se svěřila, že jí pláč pomáhá. 

Na tutéž notu: Jak často si člověk, co má pod palcem vlastní firmu, pobrečí?

Já jsem plačka, mně stačí málo. Asi to vyzní blbě, ale ráda brečím, pokaždé se neskutečně uvolním. Aspoň jedenkrát měsíčně zaručeně.

To je ještě docela dobré skóre.

Možná i dvakrát. Je to těžký, ale zároveň naplňující. Čas od času si potřebuju říct: „Do řiti, to je taková řehole!“ Najednou totiž změníš svůj pracovní rytmus z „od 9 do 5“ na „24/7“. S takovou musíš milovat, co děláš, a úspěchy se později nabalí. Jinak podnikání nedává smysl. Jestli do něj chcete jít kvůli penězům, prosím vás, nedělejte to. Zbohatněte radši v korporátu a za míň práce. (směje se)

A co tě drželo na nohou, když přišla krize?

Otevřela jsem si recenze a okamžitě viděla, že lidi naše produkty milují a chtějí je. A já jim je zase chci dopřát.

Samoopalovaky_porovnani
Beauty Manifesto se mimo jiné věnuje i samoopalovací osvětě. Cílem je, aby každý zákazník věděl, co a proč kupuje, jakým produktem začít a čím ho aplikovat. Jedno je jasné: Na ruce rukavice! 🚫 

„Pleťový krém si zvládne nanést každý, dokud si ho nemažeš na kolena, tak dobrý. Ale u samoopalováku musíš znát ta know-hows.“

Jak vypadala samoopalovací konkurence tehdy, když jsi začínala?

Pár jich tu bylo, z drogerie za 120 korun, ale ty ti hezké opálení neudělají a navíc nevíš, kam sis je natřel, takže nevyhnutelně skončíš flekatý. Krom nich se o samoopalovacím trhu prakticky mluvit nedalo, snad až na některé e-shopy, které ovšem nenabízely příslušenství jako rukavice nebo štětce. To znamená, že si to stejně natřeš blbě. A hlavně, nikdo ti samoopalování neuměl vysvětlit. Sice měli produkt, ale žádný prodejce ti neřekl, jak ho aplikovat. Pleťový krém si zvládne nanést každý - dokud si ho nemažeš na kolena, tak dobrý. Ale u samoopalováku musíš znát ta know-hows.

Jako člověk, který self-tan svět objevil až s tebou, musím říct, že zavítat na e-shop, chtít si objednat samoopalovací přípravek a nemít žádný návod by mě možná odradilo. Všichni si totiž představíme obličej pana Valentýna nebo Trumpa a nechceme dopadnout stejně. 

Je to tak. Jsem ráda, že se místní trh samoopalovací kosmetice začíná otevírat. Mně svou kvalitou a variabilitou nejvíc sedlo Dripping Gold, ale fandím jakékoli jiné značce, která do toho jde srdcem.

Cosmopolitan Beauty Manifesto
Naši šampioni: Samoopalovací sérum Luxury Tanning Serum, samoopalovací mlha Wonder Water Medium-Dark Coconut a paletka očních stínů All Matte Everything. Beauty Manifesto je na ně po právu pyšné. 🫶🏽

Když jsme letos v rámci Cosmopolitan Beauty Awards vyhráli ne na jedné, ne na dvou, ale na třech frontách, co jsi cítila?

Ježišmarja, neuvěřitelnou radost a pýchu, protože když mi z Cosmopolitanu už po loňském ročníku volali, říkali, že jsme v samoopalovací kategorii vyhráli na plné čáře. A já odpověděla: „Jo, lidi prostě ví, že ty přípravky jsou skvělý.“ Jakmile jsme letos uspěli i v kategorii očních stínů s paletkou All Matte Everything, byla jsem překvapená a zároveň věřila, že zvítězila zaslouženě. Kdykoli s ní líčím kamarádky, mám pocit, že nemůžu šlápnout vedle, vždycky se krásně rozblendí. Samozřejmě proti nám stály velké, známé značky, které jsou taky super, ale zákazníky jsme uhranuli my.

„Make-up je volná disciplína. Dělejte si, co chcete.“

Na jakém beauty trendu si aktuálně ujíždíš?

Strašně se mi libí, jak se líčí Meredith Duxbury, známá tiktokerka. Krom líček si dává trošku tvářenky i na nos – říká se tomu „sun-kissed“. Bombastický, doporučuju!

 Na vlně sun-kissed make-upu se krom Meredith svezla i modelka a čerstvá maminka Hailey Bieber. Sluší, viďte Zdroj Times Now News
Na vlně sun-kissed make-upu se krom Meredith svezla i modelka a čerstvá maminka Hailey Bieber. Sluší, viďte? ☀️ Zdroj: Times Now News

A najde se nějaký, který nenávidíš?

Těch bude víc. (směje se) Třeba, když si konturkou vykreslíš lajnu nad hranici rtů. Spousta make-up artistek to dělá, ale za mě to jde hrozně poznat. Zároveň, make-up je volná disciplína a ze všeho nejvíc mi vadí lidi, co soudí. Dělejte si, co chcete, tohle je čistě záležitost mého osobního vkusu.

Na co dalšího se můžeme na Beauty Manifestu těšit? 

Podcast je první novinka! Chtěli bychom si zvát zajímavé hosty, celebrity a bavit se o beauty světě. Taky už brzy přivítáme skvělou skin-care od řecké značky přírodní kosmetiky Korres. Bere ingredience od lokálních farmářů, a tím myslím pravé řecké poklady – olivy, bílý jogurt, hrozny ze Santorini. Navíc je to rodinná firma, vyvinutá farmaceuty, experty, kteří přesně věděli, co s čím smíchat. Jejich produkty jsou krásné i designově, od krémů, přes SPF až po parfémy. Nemůžu se jich dočkat.

 Seznamte s brzkým přírůstkem do regálů Beauty Manifesta. Korres učaruje všem milovnicím a milovníkům zodpovědné clean kosmetiky
Seznamte s brzkým přírůstkem do regálů Beauty Manifesta. 🍃 Korres učaruje všem milovnicím a milovníkům zodpovědné clean kosmetiky. Zdroj: Korres

Chytla vás Veru za srdce a rádi byste s ní ještě chvilku zůstali? Nedivíme se! 👑 Celý její (a tedy i náš) podnikatelský příběh jsme shrnuli v článku Naše velká cesta: Jak jsme se ze Zlaté krásy stali Beauty Manifestem. Příjemné čtení přeje 

Váš Tým Manifesto 💜

 

🎧 O podcastu MANIFESTUJEME

Svět beauty zblízka aneb co se skrývá pod vrstvou make-upu? Vítejte v našem kosmetickém koutku, kde krása nabývá tisíce významů. 🌹 Téma diskuse? Vše od skin-care mýtů, přes samoopalovací failybotox, až po osobní manifestace a inspirativní příběhy úspěšných lidí

Podcast MANIFESTUJEME v moderátorské řežii Vojty Slívy „polopatě“ rozebere i to zdánlivě nejkomplikovanější, a vždy si přizve hosty*hostkykteří*které mají, co říct. Pusťte si nás při své self-care rutině – můžeme se spolu nalíčit, učesat i osprchovat… 🤭

 Hlásíme se k vám z naší malé (ale útulné) nahrávací budky. Zabydlujeme se rychle, další epizoda už je na cestě
Hlásíme se k vám z naší malé (ale útulné) nahrávací budky. Zabydlujeme se rychle... 👀

 
Manifesto se ptá
K přečtení za 15 min