Milé zákaznice, milí zákazníci, je to tu! 🤗 Moment, na který jsme – a jste – tak dlouho čekali. Dělá nám ohromnou radost, že se vám konečně můžeme představit jako Beauty Manifesto!
Než si povíme, co všechno naše nové, větší a rozmanitější já nabízí, trochu si zavzpomínáme. Pohodlně se usaďte, do ruky kafe nebo horký čaj a začtěte se do příběhu naší velké cesty aneb jak se z malého e-shopu se samoopalováčky stal ambiciózní hráč v beauty světě. 💪🏽
(SPOILER ALERT: Nebojte, pořád jsme tvořeni tímtéž úžasným týmem dříve stojícím za Zlatou krásou.)
Zleva: Vojta (má maličkost), Beru (marketing), Veru (big boss) a Natálka (zákaznický servis). Později se připojil ještě Maty, e-commerce manager, amatérský ajťák a náš "kluk pro všechno".
👣První krůčky
Za zrozením Zlaté krásy – tehdy (ne)známé pod názvem Zlaté opálení SOSU – stála jedna jediná žena, girl boss v pravém slova smyslu a naše zakladatelka, Veronika „Veru“ Bambasová. K irským značkám Dripping Gold a SOSU Cosmetics ji před více než šesti lety přivedla odvěká láska k samoopalovacím přípravkům.
Spokojenosti a nové vizáže Veru si všimly její tehdejší kolegyně, kterým záhy začala zázračné přípravky objednávat také. Šlo o první impulz. Zárodek obchodní strategie, z níž se později vyklubal náš – i váš – milovaný e-shop. 🌱 „Chtěla jsem, aby si samoopalovací kosmetiku Dripping Gold mohli pohodlně koupit taky zákaznice a zákazníci v Česku nebo na Slovensku. I my si přece zasloužíme cítit se sexy, sebejistě a krásně. Pořád dokola jsem všem ve svém okolí říkala, že sem ty produkty musím nějak dostat.“
O poslední „pošťouchnutí“ se nakonec postaral její tatínek: „Jednou se mě zeptal, proč to ještě nedělám. Proč si nezaložím vlastní byznys. V tu chvíli jsem si uvědomila, že mi nic a nikdo – snad krom mě samotné – v cestě nestojí. Tak jsem si sedla k počítači a vrhla se do toho po hlavě. Napsala jsem týmu SOSU, pod který Dripping Gold spadá, e-mail. Domluvili jsme se na obchodních podmínkách a v únoru 2020 jsem uskutečnila svou první objednávku skladových zásob.“
Úvodní podoba našich stránek byla oproti té současné drobátko „punkovější“, ale s o to větším úsměvem se k ní dnes (naštěstí pouze ve vzpomínkách) vracíme.
Instagram Zlaté krásy začínal na 10 sledujících, přičemž většinu – přiznáváme – zastávalo kamarádstvo a rodinné příslušnictvo 🤫 Dnes účet Beauty Manifesto odebírá přes 28K lidí. Asi děláme něco dobře...
Tak se odstartovala naše zběsilá jízda, lemovaná usilovnou prací a ještě usilovnějším sněním. 🌌
🔭Hlavně se nevzdat!
Jak známo, cesta k úspěchu je klikatá a ráda se vleče. Své o tom víme i my. Veru zpočátku jásala, když obdržela jednu objednávku týdně. Každý produkt vlastnoručně zabalila a odeslala vstříc adresátovi*adresátce. Její skromný pražský byt tou dobou připomínal spíše skladiště a půlnoční výlety na poštu představovaly běžnou praxi. Výzev přitom stále přibývalo. Jak vyřešit veškerou potřebnou administrativu a nezbláznit se; jak smlouvat s dodavateli a neztratit hlavu; jak vypočítat firemní rozpočet na rok dopředu a neseknout se o hromadu nul – to vše se teprve pětadvacetiletá CEO učila za pochodu. A o fuck-upy nebyla nouze.
Veru v roce 2020 běží o půlnoci ověšená balíčky na sběrné místo PPL, aby zákaznictvo obdrželo své objednávky včas.
„Třeba v únoru roku 2021 jsem nakoupila výrazně víc zboží, než jsem byla schopná prodat, a musela si najít brigádu. Nechtěla jsem zpátky do korporátu, protože jsem věděla, že bych na podnikání pak neměla tolik času, natož mentální energie. A tak jsem s vysokoškolským titulem šla pracovat do kavárny, přes den roznášela kafe a po nocích se snažila ta čísla nějak zvednout.“ 👀
Řada jiných by se vzdala, proč ona ne?
„Asi proto, jak moc jsem věřila té značce a chtěla ji ostatním dopřát, to mě hodně drželo nad vodou. Navíc byl vždy můj sen mít vlastní firmu, takže po každé pozitivní odezvě jsem si řekla, že to zvládnu. V praxi se řídím heslem: ‚Nikdy neporazíš člověka, který se nikdy nevzdá.‘ Já si prostě řekla, že to musím dát – pro nás všechny! Jasně, občas jsem měla slabší chvilky a pobrečela si, ale jdu dál.“
Moudří (a ostřílení) vědí, bez slz se obejde jen málokterý triumf. Když na moment přeskočíme k Beauty Manifestu, tohle je Veru o třetí ráno v den, kdy jsme spouštěli nový web. 👆🏽 Naštěstí je z těch, co oslní i uplakané.
Brzy se objevily první pochvalné recenze, první stálé zákaznictvo, a pod pečujícími prsty Veroniky tak začala Zlatá krása růst. 🌷
💟Malý e-shop s velkým srdcem
Jakmile e-shop padl do oka veřejnosti a počet měsíčních objednávek překročil hranici tisíců, Veru si mohla dovolit rozšířit svůj jednočlenný tým o několik věrných zaměstnanců. Balíčky už dávno neexpeduje z vlastního obýváku, ale z firemního skladu. Už nemusí být sama sobě grafičkou, zákaznickým servisem a finanční stratéžkou zároveň - už jsme v tom spolu. 🫂
MANIFESTO NOTE: Jak důležitá je týmová souhra, spolehlivě zjistíte při kolektivní montáži ikea nábytku... 💀
S vaší pomocí jsme za svou krátkou historii dokázali velké věci. V roce 2021 a 2022 jste naše samoopalováky Dripping Gold v rámci Czech Cosmopolitan Beauty Awards označily za druhé nejlepší na místním trhu, a roku 2023 jsme dokonce ukořistili místo první! Vůbec největší úspěch jsme ovšem zaznamenali letos, kdy si Beauty Manifesto odneslo výhru nejen na poli samoopalování, ale i v kategorii nejlepších očních stínů díky best-selling paletce All Matte Everything.
Také jsme navázali spolupráce s řadou zvučných influencerských jmen, jako @kamilasikl nebo @tatianazidekova. Neustále rozšiřujeme nabídku o nové produkty, ale především – dennodenně jsme v kontaktu s vámi. Ať už skrze sociální sítě, zákaznickou linku nebo tady na blogu, chceme vám být nablízku. Protože jste to vy, kteří nás ženou kupředu. 🙏🏽
„Já si dodnes vážím každé objednávky. Člověk nesmí zapomenout, odkud vzešel a za co má být vděčný. Dávejte nám feedback, na všechno! To je jediná možnost, jak se můžeme posouvat dál. Vždy se snažíme naši zákaznickou komunitu vnímat, ptáme se jí a nasloucháme. Je jasné, že nevyhovíme všem, ale chceme, aby 99,9 % nakupujících bylo spokojených,“ vzkazuje Veru.
Nebojíme se zašpinit si ruce! Respektive, rukavice. A tak se sem tam stane, že víkend trávíme dávkováním přípravků Dripping Gold k odeslání do samoopalovacích salónů. Jak praví Simona Stašová v Pelíškách: „Práce všeho druhu!“
A proto, i když nyní máme trochu jiný, stylovější „ohoz“, stále zůstáváme vaším oblíbeným internetovým obchůdkem s velkým srdcem. Cítíme však, že pro vás dokážeme udělat mnohem více. Člověk (natož firma) by se nikdy neměl přestat vyvíjet, a - pokud si smíme dovolit drobné klišé - my jsme připraveni stát se z housenky motýlem. Jinými slovy: rebranding, baby! 🧚🏽♀️
💄Operace Beauty Manifesto
Tím se dostáváme k nejnovější etapě naší cesty, k Beauty Manifestu. Koncept nového e-shopu vznikl na základech toho starého. Podobně jako Zlatá krása si Beauty Manifesto klade za cíl přivádět populární zahraniční beauty značky do Česka a Slovenska. Jestli jste znuděni zdejší omezenou nabídkou kosmetických a self-care produktů, jste na správném místě! Tým Manifesto se postará o to, abyste naše stránky opouštěli spokojení, obohaceni o nové informace a natěšení na chvíli, kdy k vám balíček dorazí.
Nově naše portfolio nově doplnili např. renomovaní výrobci jako Rituals nebo CeraVe, nicméně na své si přijdou i menší (leč stejně zapálení) hráči v čele s Lumin a Wild.
Slovy naší slečny zakladatelky: „Uvědomila jsem si, kolik důležitých značek tu nemáme jen proto, že jim náš trh nepřijde dost atraktivní. To mě ale nezajímá, i my bychom měli mít možnost si je užít! Mimo to mi vadí firmy, které nedbají na udržitelnost a za ekologicky zabalený balíček si například účtují peníze navíc – to se mi zdá úplně zcestné. Planetu máme jen jednu a tohle by mělo být samozřejmostí! V neposlední řadě chci zákaznicím a zákazníkům u nás v Beauty Manifestu poskytnout osobnější přístup a hlavně autenticitu – ukazovat skutečné tváře, sbírat upřímné recenze a ujišťovat se, že rozumí produktu, který si kupují.“
Paleta produktů, které na vás čekají, je široká a barevná. A pořád přinášíme další, na vlastní kůži testované! Na každém kroku vám bude při ruce náš zákaznický tým, připravený vyslechnout, poradit i vyřešit. 🔎 Jak shrnuje Veru: „Všechno zboží, které prodáváme, jsem buď vyzkoušela já, naše testerstvo, přátelé, kolega, kolegyně anebo moje rodina… Zdaleka to není o tom, že mi dá někdo dobrou marži – kolikrát je to přesně naopak. Ale produkt je dobrý, tak ho sem prostě dotáhnu!“
Nové kosmetické přírůstky podrobujeme přísnému přijímacímu pohovoru. A jak vidno, komise do toho dává duši i tělo!
Menifesto NOTE: Testery*testerky mezi zákaznictvem hledáme opravdu často, a proto se vyplatí sledovat náš instagram či odebírat newsletter. 🤭
🔮A co dál?
Správná otázka! Své online regály plánujeme obohatit např. o sortiment ikonické značky Korres, která čerpá z mnohotvárné historie i přírody Řecka, a po boku korejské Beauty of Joseon, japonské Shiseido anebo třeba francouzské Nuxe tak učiní Beauty Manifesto vysloveně světovým. 🗺️ Co víc, půjde (mimo jiné) o naše první parfémy, takže si vás nejen opálíme, ale také luxusně navoníme.
Zdroj: Korres
Dále, protože dávno víme, že naše zákaznická komunita je jednou z nejzlatějších (pun intended) vůbec, chystáme se jí svou vděčnost dávat řádně najevo. Krom rozličných promo akcí – od příležitostných „doprav zdarma", přes registrační benefity až po výhodné produktové balíčky, jaké pro vás pravidelně komponujeme – se můžete těšit na věrnostní program alias diamantovou ligu. V jeho rámci budete moci objednávku po objednávce sbírat e-diamanty, měnit je v koruny a ty si odečítat od nákupů. Nejde sice o vodu a víno, ale nějaký ten zázrak s nimi svedete. 😌
Co se obsahu týče, doporučujeme nespouštět ze zorného pole náš blog. Krom samoopalovacích hacků z první ruky, expresního beauty zpravodajství a článků stran všech relevantních self-care témat se dočkáte rozhovorů s odborníky*odbornicemi, lidmi se specifickými zkušenostmi na poli kosmetiky či influencery*influencerkami – zkrátka osobnostmi, které mají co říct a zaslouží si být slyšeny.
Závěrem se hodí dodat, že naše irské poklady s veřejností sdílíme vícero kanály. Až na několik specialit, které zůstávají exluzivně zakotvené na Beauty Manifestu (jako limitovaná make-up kolekce SOSU Cosmetics x Bonnie Ryan nebo Express Tanning Serum) neleznete nabídku Dripping Gold a SOSU Cosmetics též na webu Notina, Dr. Maxe, Alzy, Vivantisu a čerstvě i Allegra. Ať tudy či jinudy, doufáme, že se k vám dostanou. 🤗
Zdroj: Dripping Gold
Moc bychom si přáli, aby se Beauty Manifesto stalo místem, kde pokaždé objevíte něco nového, kam si přijdete pro radu i inspiraci a kde se cítíte bezpečně, sami sebou, krásní a spokojení. 🪻
Děkujeme za všechno, drahé zákaznice a zákazníci. Beauty Manifesto vás vítá – jsme tu s vámi, pro vás i díky vám. 💜 A teď už se směle pusťte do vlastního „šmejděníčka šmejdění“ na beautymanifesto.cz!